سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن ترافیک کالا

 

سرعت گیر

سرعتگیر ها و سرعت کاه ها تجهیزاتی هستند که به دلیل طراحی بخصوصی که دارند. از سرعت وسیله های نقلیه می‌کاهند. سرعتگیرها به دو دسته کلی پلاستیکی و لاستیکی تقسیم می شوند. قیمت سرعت گیرنیز با توجه به مواد سازنده آن تعیین می شود.

مزایا و معایب سرعت گیر

طور کلی میتوان گفت مهمترین عیب وارده به سرعت گیر توسط اکثر مخالفین تاثیر مثبت این ابزار در کند کردن سرویس دهی ارگانهای سرویس رسان مثل آتش نشانی یا آمبولانس است. به شکلی که موارد متعددی از فوت در اثر دیر رسیدن آتش نشانی و یا آمبولانس بدلیل وجود موانع فیزیکی کنترل سرعت مثل سرعتکاه گزارش شده اند  .

موافقین سرعت گیر بر این عقیده اند که استفاده از این وسیله اثری مثبت دارد و در حل مشکل سرعت زیاد رانندگان که در برخی مواقع باعث آسیب رسیدن به شهروندان میشود موثر است .

در کانادا استفاده از این ابزار متداول است. طبق گزارش شهرداری کینگستون برخی شهرهای کانادا که سرعت گیر با موفقیت در آنها نصب شده اند عبارتند از: تورنتو, اوتاوا, پیکرینگ, برنتفورد, شربروک, هالیفکس, فردریکتون, ونکوور, ویکتوریا, ادمونتون و وینپگپ

مزایا:

·         تخقیقات نشان داده این روش یکی از آسان ترین راه ها برای کنترل سرعت وسایل نقلیه است.

·         نصب سرعت گیر و سرعت کاه در مناطق مسکونی، امنیتی نسبی برای ساکنین و به خصوص کودکان فراهم می کند.                    

·         نصب آنها آسان و تقریبا ارزان است.

·         طبق تحقیقات استفاده از سرعت کاه حجم ترافیک را به میزان18% و حجم تصادفات را به میزان 13% کاهش میدهد.

·         از مکان نصب سرعتکاه و سرعت گیر میتوان به عنوان محلی مناسب و راحت برای عبور عابرین پیاده استفاده کرد.

·         این ابزار در صورتی که طبق ضوابط ساخته شوند, باعث کاهش حجم ترافیک در معابر محلی و انتقال بخشی ازحجم آنها به معابر رده بالاتر یعنی معابر جمع و پخش کننده و شریانی میشوند.

معایب:

·         سرعتکاه ها بدلیل مجبور کردن رانندگان به ترمزهای ناگهانی و امکان برخورد اتومبیل پشتی, در برخی مواقع معابر را برای اتومبیلها بیشتر خطرناک میکند تا امن.

·         باعث ایجاد خسارت در وسایل نقلیه میشود.

·         باعث تاخیر در سرویس دهی وسایل نقلیه اورژانسی مثل آمبولانس, آتش نشانی یا پلیس میشود. طبق تحقیقات این تاخیر 3 تا 5 ثانیه برای آتش نشانی و حدود 10 ثانیه برای آمبولانس به ازای هر سرعتکاه میباشد. این مورد مهمترین عیب این ابزار دانسته میشود.

·         اگر سرعتکاه به صورت سری نصب نشود رانندگانی که تمایل به راندن با سرعت بالا دارند پس از عبور از آن دوباره سرعت خود را افزایش میدهند.

·         خطر جدی برای راکبین موتورسیکلت و دوچرخه به حساب می آید.

·         از آنجایی که رانندگان تمایلی به عبور از سرعتکاه ندارند, بنابراین ممکن است حجم ترافیک به خیابانهای مسکونی مجاور که فاقد این ابزار هستند منتقل شود.

·         کم کردن سرعت وسیله نقلیه و شتابگیری مجدد آن علاوه بر بالا بردن مصرف سوخت,  آلودگی صوتی نیز ایجاد میکند.

·         از دیگر معایب این ابزار افزایش میزان “ذرات آزبست” ناشی از ترمزهای وسایل نقلیه در محدوده پیرامون محل نصب آنها می باشد.

·         این ابزار نمیتواند در کم کردن سرعت SUV ها اثر زیادی داشته باشد.

·         نصب سرعت گیر بخش جدیدی را به وظایف شهرداری اضافه میکند که نگهداری و تعمیر این ابزار(به خصوص در مواقع بارش برف) است.

خرید سرعت گیر

ایمن ترافیک کالا عرضه کننده انواع تجهیزات ترافیکی از جمله سرعتگیر هستند. این برند علاوه بر تولید نصب و تعمیر محصولات را نیز عهده دار می شود. در صورت تمایل می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و اطلاعات کاملی درباره قیمت و نوع سرعتگیر مناسب دریافت نمایید.

 فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا