سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن ترافیک کالا

 

   4نکته که لازم است در هنگام کار بدانید

آیا می دانید روزانه چند نفر به دلیل رعایت نکردن مسایل ایمنی جان خودرا از دست می دهند؟

کار، مقوله‌ای است که بشر از ابتدا تاکنون با آن غریبه نبوده و می‌توان گفت محل کار، نوع پوشش و شرایط انجام کار و بخصوص مسئله ایمنی در کار، نکات مهم در این زمینه است. امروزه برای انجام اغلب کارها، تجهیزات ایمنی  مناسب آن در نظر گرفته شده است. با توجه به صنعتیشدن جوامع و کشورها، طبیعتا کارها از آن حالت سنتی و قدیمی خارج شد و اشکال متنوع‌تری پیدا کرد. بنابراین همواره این نیاز احساس می‌شد که فعالان هر نوع از مشاغل مانند کارگران کارخانه‌ها، آشپزهای رستوران‌های بزرگ، پزشکان و پرستاران و حتی مشاغل کوچک‌تر نیز باید استفاده از لباس کار، کلاه و دستکش کار را برای ایمنی خود و همچنین رعایت اصول بهداشتی جدی بگیرند.

ما در ادامه این مطلب به بررسی چهار نکته مهم در هنگام کار که شامل پوشیدن لباس کار، کلاه، دستکش و کفش کار ایمن می‌شود پرداخته و با شما درباره‌ی تاثیری که این پوشش استحفاظی می‌تواند بر روی سلامت و دوام عمر کاری شما داشته باشد صحبت خواهیم کرد.

1. لباس کار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

اندازه و سایز

یکی از موارد مهم هنگام تهیه لباس کار توجه به سایز آن است. هر فردی باید در لباس کاری که می‌پوشد احساس راحتی داشته باشد. لباس کار تنگ ممکن است شما را به هنگام فعالیت‌های کاری خسته و عصبی نماید. عکس آن هم صادق است، اگر لباس کار برای شما گشاد باشد ممکن است برای شما ایجاد مشکل کرده و جلوی دست و پای شما را بگیرد.

نوع پارچه

پارچه‌ای که برای تهیه لباس کار مورد استفاده قرار می‌گیرد باید از میزان پلاستیک بسیار کمی برخوردار باشد. زیرا پارچه‌هایی که پلاستیک‌شان زیاد است، هنگام کار در مناطق و یا محیط‌های گرم و همچنین مکان‌هایی که هوا در آن جریان کمی دارد، برای پوست بدن مشکلاتی را به وجود می‌آورد و یا در برخورد با مواد آتش‌زا دچار اشتعال می‌شود.

نوع دوخت لباس کار

شاید ما به عنوان کسی که قرار است لباس کار خاصی را بپوشیم توجه چندانی به نوع دوخت لباس کار نداشته باشیم. اما این نکته واقعا مهم است؛ زیرا اگر لباس کار دوخت محکمی نداشته باشد، پس از مدتی درزهای آن باز شده و شما را با مشکل در ظاهر لباس و خطر مواجه خواهد کرد. بهتر است افرادی که از لباس کار استفاده می‌کنند هر چند وقت یکبار تمامی قسمت‌های آن را بررسی کرده و درزهای باز شده و پارگی‌ها را برای حفظ سلامت خود بدوزند و ترمیم نمایند.

آیا می دانید لباس و کفش کار مناسب 30درصد راندمان کار افزایش میدهد؟

در ادامه این مقاله بیشتر درباره تجهیزات ایمنی صحبت می کنیم. در صورتی که  تمایل دارید ادامه مقاله را مطالعه نمایید اینجاکلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا