سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن ترافیک کالا

بررسی 7 مدل نیمکت پارکی

حتماً شما نیز به هنگام رفتن به پارک نیمکت هایی را دیده اید که دارای طراحی بسیار زیبا بوده و رنگ آمیزی جالب آنها به پارک حال و هوای بهتری بخشیده است. با نشستن بر روی نیمکت پارک می توانید ساعتی را به دور از دغدغه های زندگی سپری کنید. انواع نیمکت پارک در طرح ها و اشکال مختلفی ساخته می شوند تا علاوه بر آرامش دادن به اشخاصی که به پارک مراجعه کرده اند، زیبایی محیط پارک ها را دو چندان کنند. البته در هر شهری با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین فرهنگ مردمان آن شهر از نیمکت پارکی مختلفی و متنوعی استفاده می شود.

1-نیمکت پارکی فلزی

نیمکت فلزییکی از پر کاربردترین انواع نیمکت پارکی در سرتاسر کشور می باشد. این مدل به دلیل جنس مقاوم و استحکام بالایی که دارند در مقایسه با دیگر انواع آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل در طرح هایی چون تماماً فلزییا تلفیقی از چوب و فلز یا چوب پلاس و چدن ساخته می شوند. . برای مثال نیمکت چدن با چوب پلاس، نیمکتU  و نیمکتCNC با چوب پلاس همگی از انواع محصولاتی هستند که چهارچوب فلزی دارند اما در قسمت پشتی و نشیمنگاه آنها از چوب استفاده شده است. نیمکت فلزی با نشیمن گاه و پشتی چوبی به دلیل مقاومت پایین آن در برابر شرایط آب و هوایی بارانی و مرطوب در مقایسه با مدل های تمام فلزی مصرف کمتری در برخی شهرها دارند.

2-نیمکت پارکی بتنی

نیمکت بتنی را در شهرهای با آب و هوای بارانییا خشک و در کل با هر نوع آب و هوایی می توان دید. این مدل همانند انواع فلزی دارای مقاومت بالایی هستند اما وجه تمایز این مدل با دیگر انواع نیمکت مقاومت بتن در برابر عوامل محیطی، ضربه و شکستن است. نیمکت پارکی بتنی بر خلاف مدل های چوبییا فلزی به ندرت دچار ترک خوردگییا استهلاک می شوند.

3-نیمکت پارکی سیمانی

بسیاری از افراد نیمکت پارکی بتنی را با انواع سیمانی اشتباه می گیرند و تصور می کنند هر دو آنها یکی است. در حالی که این دو با هم تفاوت دارند. بر خلاف مدل هایی بتنی که تقریباً با هر نوع آب و هوایی سازگار هستند، نیمکت سیمانی بیشتر در شهرهایی با آب و هوای بارانی و مرطوب استفاده می شوند.

 

در صورت تمایل به مطالعه مقاله می توانید اینجا کلیک کنید. در ادامه مقاله شما را با انواع دیگر نیمکت پارکی، شهری، باغ و ویلا آشنا خواهیم نمود.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا