سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن ترافیک کالا

 

بررسی 7 مدل دستکش کار

دستکش کار از جمله تجهیزات ایمنی شخصی است که استفاده از آن در بسیاری از مشاغل، ضروری می باشد. امروزه انواع بسیار متنوعی از دستکش کار در بازار موجود هستند که هر کدام، در طرح های مختلف و از مواد اولیه متفاوتی ساخته شده اند. طبیعتا قیمت هر یک از این دستکش ها نیز با دیگری متفاوت است. با اینکه وظیفه همه انواع دستکش های کار، حفاظت از دست انسان در برابر آسیب هایی است که این عضو پرکار را تهدید می کنند؛ اما اینطور نیست که هر دستکشی را بتوان برای هر شرایط کاری مورد استفاده قرار داد.

بنابراین هر شغلی متناسب با شرایط محیطی و آسیب های احتمالی مربوط به خود، دستکش ایمنی با شرایط خاصی را طلب می کند. افرادی که کارهایی از قبیل جوشکاری، قصابی، کارگری، باغبانی، لوله کشی، برقکاری و کارهایی از این قبیل انجام می دهند که ممکن است دست های ایشان آسیب ببیند نیاز به استفاده از دستکش کار دارند.

همانطور که گفته شد هر دستکش کار برای شرایط خاص طراحی شده است. متریال به کار رفته در ساخت آن و همچنین کوتاهی و بلندی دستکش همگی دست به دست هم داده و امنیت دست ها را در شرایط خاص تامین می نماید.

در اینجا 7 مدل دستکش کار و کاربرد آنهارا بررسی میکنیم.

1.        دستکش ضد برش استادکار:

دستکش ضد برش استادکار از الیاف پلی استر بافته شده است. بافت این مدل دستکش با تراکم بالا انجام می شود اما امکان تهویه هوا در آن وجود دارد. از این رو دست کارگر حین کار عرق نخواهد کرد. به دلیل داشتن قابلیت انعطاف بالا و همچنین عدم جذب رطوبت، مناسب برای استفاده در بسیاری از مشاغل از جمله لوله کشی است. استفاده از موادی چون لاتکس و یاPVC   در کف دست و نوک انگشتان حفاظ مناسبی در برابر بریدن و سایش پوست دست است. بسته به میزان خطری که در محیط کار وجود دارد و دستگاهی که کارگر با آن کار می کند، ضخامت مواد کف دست افزایش مییابد. با ضخیم شدن مواد کف دست امنیت افزایشیافته و قابلیت انعطاف پذیری کاهش مییابد.

دستکش کف مواد می توان به عنوان دستکش ایمنی همه کاره یاد کرد. جهت مصارف عمومی، کارهای ساختمانی، تعمیرات و صنایع فلزی کاربرد دارد.  این دستکش ها نیز از نخ پلی استر بافته می شود و تهویه هوای مناسبی دارد. در کف دست و انگشتان دستکش از مواد و پلیمرهای پلاستیک استفاده می شود. از آنجایی که کاربرد این دستکش عمومی است، انواع بسیار زیادی از آن با ضخامت های مختلفی از مواد را میتوانید در بازار بیابید. استفاده از این دستکش از بریدن دست، سایش پوست دست، آفتاب سوختگی و …پیشگیری خواهد نمود.

در ادامه این مقاله ما شما را بیشتر با انواع دستکش ایمنی آشنا می نماییم. در صورت تمایل می توانید اینجا کلیک کنید و ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا