سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن ترافیک کالا

 

تاریخچه سرعت گیر و تاثیر آن در افزایش ایمنی

امروزه با وجود ماشین‌های پر سرعت در سطح شهر و همزمان وجود کودکان، عابران و …استفادهازسرعتگیر به یک امر ضروری تبدیل شده است. سرعتگیر   یا سرعت کاه یکی از تجهیزات ترافیکی و ایمنی جاده ها و راه ها است، که موجب کاهش سرعت اتومبیل ها شده و افزایش ایمنی را برای عابران به همراه دارد.

تاریخچه سرعت گیر

نخستین بار در هفتم ژوئن سال 1906 در ایالت نیوجرسی آمریکا، خط کشی عابر پیاده را اندکی بالاتر از سطح زمین ساختند، تا موجب کاهش سرعت وسایل نقلیه شود. با وجود آن که طرح سرعت گیر آن زمان شباهتی به سرعتگیر های امروزی نداشت، اما می توان گفت این اولین ایده برای کاهش سرعت وسایل نقلیه بوده است. بعدها در سال 1927، یک فیزیکدان به نام آرتور هالی کامپتون، نمونه ی ساده ای برای ایجاد سرعتگیر طراحی کرد، که سرانجام در سال 1953 این طرح ساده و اولیه به سرعت گیر هایی که به نمونه های امروزی شباهت دارند، تغییر پیدا کرد. اما اولین سرعتگیری که در راه ها در اروپا نصب شد، در سال 1970 و در کشور هلند بود.

سرعت کاه استاندارد

سرعت گیر استاندارد را معمولاً یا از آسفالت درست می کنند و یا از پلاستیک و لاستیک. امروزه به سبب راحتی کار با سرعت گیرهای پلاستیکی و لاستیکی از این دو نوع برای ساخت سرعتگیر ها بیشتر استفاده می شود. زیرا نصب سرعتگیر های لاستیکی و پلاستیکینیاز به صرف هزینه و زمان زیادی ندارد و به راحتی نیز قابل اجرا است.

با وجود آن که استفاده از سرعت کاه موجب امنیت بیشتر عابران می شود، اما برخی نکته ها در مورد استفاده از سرعت گیر وجود دارند، که همواره در محافل تخصصی، مورد بحث واقع می شوند. یکی از این نکات منفی استفاده از این نوع تجهیزات ترافیکی این است، که سرعت گیر ها باعث کاهش سرعت وسایل نقلیهی ضروری، مانند آتش نشانی و آمبولانس می شوند. دیگر این که نصب سرعتگیر های ترافیکی در مناطق مسکونی باعث افزایش سر و صدا شده و موجب مزاحمت برای ساکنین خواهد شد، خصوصاً زمانی که وسیله نقلیه ای که از روی آن عبور می کند بزرگ بوده و حاوی بار نیز باشد. نکته ی دیگر اینکه، استفاده و نصب سرعت کاه های غیر استاندارد باعث آسیب رساندن به جلوبندی خودرو ها می شود.

در هر صورت استفاده از هر تکنولوژی و محصولی مزایا و معایب خاص خود را دارد و بدیهی است که به تدریج نکات منفی هر چیز با استفاده از یکسری راهکارها از بین می روند.

کلام آخر

ایمن ترافیک کالا تولید کننده بهترین انواع سرعتگیر در ایران است. این برند در زمینه نصب و پشتیبانی محصولات خود کام ها بزرگی برداشته است.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا