سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن ترافیک کالا

 

نصب چراغ راهنمایی

خرید چراغ راهنمایی و قرار دادن آن در معابر پر رفت و آمد از مهم ترین نیاز های هر شهر می باشد تا به بهترین نحو ترافیک کنترل شود و از اتفاقات ناگوار جلوگیری شود. قیمت چراغ راهنمایی با توجه به نوع آن متفاوت است. فروش چراغ راهنمایی هم به صورت اینترنتی و هم حضوری امکان پذیر است. در این مطلب با انواع چراغ راهنمایی رانندگی آشنا خواهید شد.

دلایل استفاده از چراغ راهنمایی

  1- افزایش ایمنی: بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده و با مقایسه تقاطع‌های با چراغ راهنمایی و بدون چراغ راهنمایی برآورد شده است که در صورت استفاده از چراغ راهنمایی در تقاطع‌ها میزان تصادفات تا 40% کاهش خواهد یافت. علت افزایش ایمنی با استفاده از چراغ راهنمایی این است که در مقایسه با تقاطع‌های بدون چراغ نقاط احتمالی برخورد وسایل نقلیه و تصادفات بسیار کاهش می‌یابد.

 2- کاهش میزان تاخیر وسایل نقلیه: در تقاطعاتی که تردد کم است استفاده از چراغ راهنمایی تاخیر را نه تنها کاهش نمی‌دهد، بلکه بسیار افزایش می‌دهد. اما تحقیقات نشاده داده است که در تقاطع‌هایی که تراکم ترافیکی بالا دارد، در صورت استفاده از چراغ راهنمایی و رانندگی به دلایل مختلف از جمله کاهش شلوغی، تجمع و بی نظمی وسایل نقلیه، میزان متوسط تاخیر وارده بر آن‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

3- افزایش ظرفیت تقاطع: بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که در تقاطع‌های مجهز به چراغ راهنمایی و رانندگی ظرفیت تردد در تقاطع نسبت به زمانی که فاقد چراغ راهنمایی است بالا خواهد رفت.

اجزای چراغ راهنمایی

هر چراغ راهنمایی و رانندگی اجزا و قطعات گوناگونی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم:

پایه چراغ راهنمایی

از جمله مهمترین قطعات تشکیل دهنده چراغ راهنمایی پایه آن است. پایه چراغ راهنمایی باید متناسب با ارتفاع و عرض چراغ انتخاب شود. ارتفاع معمول پایه‌های چراغ راهنمایی بین 3 تا 6 متر است. این پایه‌ها به وسیله ورق و سپس آبکاری گالوانیزه گرم یا رنگ‌های هوا خشک (آپوکسی) پوشش داده می‌شوند. نسبت به گوشش‌های گالوانیزه گرم، رنگ‌های اپوکسی به لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر هستند. پایه چراغ راهنمایی می‌تواند به صورت لوله‌ای یا چند وجهی تولید شود و فضای نصب و قرارگیری چراغ راهنمایی را ایده‌آل سازد.

ماژول چراغ راهنمایی

ماژول‌های مورد استفاده در اکثر چراغ‌های راهنمایی از جنس آلومینیوم یا پلی کربنات تولید می‌شوند. از جمله مزایای این ماژول‌ها این است که برد نور را افزایش می‌دهند و دید رانندگان را بهبود می‌بخشند. همچنین در صورت آسیب‌ دیدن هر ماژول نیازی به تعویض کل چراغ نیست و می‌توان تنها چراغی را که آسیب‌ دیده است تعویض نمود، بدین جهت استفاده از این ماژول‌ها با صرفه اقتصادی بسیار بالایی همراه است. گروه تجهیزات ترافیک نارون از جمله گروه‌های تولیدکننده تجهیزات ترافیکی هستند که با رعایت استانداردهای جهانی محصولات خود را تولید و عرضه می‌کنند. از جمله محصولات تولیدی توسط این برند چراغ راهنمایی و رنندگی را می‌توان نام برد. تعدادی از این محصولات در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته‌اند:

چراغ راهنمایی تک خانه سولار

چراغ راهنمایی تک خانه سولار در قسمت بالایی خود یک صفحه خورشیدی دارد که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد. صفحه خورشیدی موجب دریافت مقادیر بسیار بالای نور در روز و ذخیره آن برای استفاده در شب می‌شود. جنس بدنه چراغ راهنمایی سولار تک خانه صد در صد از پلی کربنات درجه 1 است. طول عمر مفید تخمین‌زده شده برای این چراغ راهنمایی سولار 100?000 ساعت است. بدنه این محصول از جنس پلی کربنات مقاوم در برابر Uv است که موجب سبکی وزن محصول می‌شود. لازم به ذکر است که قطعات چراغ راهنمایی 3 خانه برقی قابل تعویض هستند. این محصول پرتاب نور بسیار بالایی دارد و چراغ‌های استفاده شده در آن کم مصرف هستند.

چراغ راهنمایی 3 خانه لامپی

این نوع چراغ راهنمایی و رانندگی از پلی کربنات درجه یک ساخته شده و وزن بسیار سبکی دارد، در برابر رطوبت، گرما و سرما مقاوم است. لامپ‌های ان قابل تعویض، ضد آب و دارای طول عمر بالایی هستند. مزیت دیگر این چراغ راهنمایی، مصرف پایین انرژی و برق است. چراغ راهنمایی تک خانه از جمله تجهیزاتی است که به منظور تعیین مسیر و هشدار دادن به رانندگان یا حق تقدم در چهار راه‌ها استفاده می‌شود. این چراغ در دو رنگ زرد و قرمز ارائه می‌شود که متناسب با موقعیت می‌توان رنگ را تغییر داد.

چراغ راهنمایی تک خانه لامپی

هزینه نگهداری اغلب چراغ راهنمایی رانندگی چشمک زن پایین بوده و به همین علت این چراغ‌ها جایگزین مناسبی برای چراغ‌های راهنمایی LED هستند. بدنه چراغ راهنمایی تک خانه لامپی از پلی کربنات مرغوب ساخته شده، وزن آن پایین بوده، نصب آن آسان است و خاصیت ضد آب دارد. چراغ راهنمایی تک خانه لامپی از دو رنگ قرمز و زرد پشتیبانی می‌کند و مشتری می‌تواند بنا به شرایط از یکی از این رنگ‌ها استفاده نماید. مقاومت این چراغ راهنمایی و رانندگی در برابر دمای بسیار بالا و بسیار پایین هوا بالا است و مصرف برق بسیار پایینی دارد. تعویض لامپ در چراغ راهنمایی تک خانه لامپی آسان است.

چراغ راهنمایی دو خانه برقی

این چراغ راهنمایی چشمک زن که اغلب به عنوان هشداردهنده استفاده می‌شود از پلی کربنات مقاوم ساخته شده و ضد آب است. این چراغ عمر بالایی دارد و به علت قیمت مناسبش همواره یکی از گزینه‌های خریداران است. نصب و حمل و نقل این چراغ به علت وزن پایینی که دارد آسان است. گفتنیست که طراحی بدنه و لنز آن جدید است.

چراغ راهنمایی دو خانه لامپی

این چراغ عمر بالایی دارد، طراحی بدنه آن ویژه و مناسب است، وزن آن کمک بوده و در حدود 6 کیلوگرم است و همین مسئله نصب آن را آسان نموده است. لامپ‌های آن قابل تعویض و ضد آب هستند. چراغ راهنمایی دو خانه لامپی از جنس پلی کربنات ساخته شده و در شرایط مختلف جوی مقاومت بالایی دارد. رنگ‌های ارائه شده در این چراغ زرد و قرمز می‌باشند و کاربر می‌تواند با توجه به موقعیت خود یکی از این رنگ‌ها را انتخاب کند.

چراغ راهنمایی ریپیتری

این چراغ راهنمایی و رانندگی یکی از انواع چراغ راهنمایی چشمک زن است که معمولا در پایین بدنه چراغ راهنمایی نصب می‌شود. بدنه این چراغ از پلی کربنات محکم و سبک ساخته شده است. به دلیل وزن کمی که دارد (2 کیلوگرم) حمل و نقل و نصب آن آسان است. مصرف برق این چراغ به علت استفاده از لامپ‌های ال ای دی بسیار پایین است.

چراغ راهنمایی سولار 3 خانه

در بالای چراغ راهنمایی سولار 3 خانه، یک صفحه خورشیدی جهت دریافت نور خورشید و تبدیل آن به انرژی الکتریسیته قرار گرفته است، این چراغ انرژی الکتریسیته را در باتری خود ذخیره می‌نماید و با یک‌ بار شارژ کامل باتری به مدت 7 شبانه روز یا 14 روز ابری می‌توان از آن استفاده نمود. چراغ راهنمایی سولار 3 خانه، بر اساس تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده و می‌تواند با توجه به شدت نور دریافتی توسط خورشید شدت نور خود را به صورت خودکار کم و زیاد کند. چراغ راهنمایی و رانندگی چشمک زن، عمر بالایی در حدود 10 سال دارد و استفاده از آن نیاز به سیم‌کشی ندارد و همچنین هزینه تعمیرات و نصب آن بسیار پایین است.

بدنه آن از جنس پلی کربنات درجه یک ساخته شده و بسیار سبک است. در برابر شرایط مختلف جوی مثل مه، باد و باران و همچنین دمای بسیار بالا و بسیار پایین مقاوم است. چراغ راهنمایی چشمک زن از سه چراغ، که دو رنگ نارنجی به نشانه احتیاط و یک رنگ قرمز به معنای اخطار دارند تشکیل شده است. بنابر شرایطی که از این چراغ استفاده می‌کنید می‌توانید ترتیب رنگ‌ها را انتخاب نمایید.

چراغ راهنمایی سولار ال ای دی دو خانه

مشابه با سایر چراغ ‌های راهنمایی سولار، جزء اصلی ساختمان آن‌ها صفحه خورشیدی است که در بالای چراغ نصب می‌شود. از آن جایی که چراغ راهنمایی سولار دو خانه از LEDهای کم مصرف ساخته شده است، انرژی دریافتی از خورشید می‌تواند تا مدت زمان طولانی انرژی مورد نیاز آن‌ها را تامین کند. LEDها نسبت به لامپ‌های معمولی نور بیشتری را تولید می‌کنند. مقاومت چراغ راهنمایی سولار ال ای دی دو خانه در برابر دمای بسیار بالا و بسیار پایین هوا بالا است. شایان ذکر است که قیمت چراغ راهنمایی سولار ال ای دی دو خانه با توجه به مزایای بسیاری که دارد و وضعیت رقابتی بازار بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است.

چراغ عابر پیاده متحرک

چراغ عابر پیاده که به منظور راهنمایی عابرین پیاده در عبور از عرض خیابان در تقاطع‌ها تعبیه می‌شوند از جمله پرکاربردترین محصولات ترافیکی هستند. از آن‌جایی که در آن از LEDهای کوچک جهت روشنایی استفاده شده است مصرف برق پایینی دارد. از جمله مزایای این چراغ عابر پیاده می‌توان افزایش زاویه دید تا 160 درجه را نام برد. لازم به ذکر است که تمامی قطعات این چراغ راهنمایی به راحتی قابل تعویض هستند.

چراغ راهنمایی معکوس شمار

این محصول قابلیت کنترل از راه دور دارد، در مقابل سرما و گرمای زیاد مقاوم است و با توجه به جنس بدنه آن که پلی کربنات مقاوم است، وزن سبکی دارد. از دیگر ویژگی‌های مثبت آن می‌توان پرتاب نور بالا و مصرف انرژی پایین و همچنین طول عمر زیاد را نام برد.

خرید چراغ راهنمایی

برای مشاهده انواع چراغ راهنمایی و خرید اینترنتی می توانید به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نموده و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره های داخل سایت تماس حاصل نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا