سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن ترافیک کالا

 

اهمیت چراغ راهنمایی

خرید چراغ راهنمایی و قرار دادن آن در معابر پر رفت و آمد از مهم ترین نیاز های هر شهر می باشد تا به بهترین نحو ترافیک کنترل شود و از اتفاقات ناگوار جلوگیری شود. قیمت چراغ راهنمایی رانندگی با توجه به نوع آن متفاوت است. فروش چراغ راهنمایی هم به صورت اینترنتی و هم حضوری امکان پذیر است. در این مطلب با انواع چراغ راهنمایی رانندگی آشنا خواهید شد.

چراغ عابر پیاده

عبور عابرین پیاده در تقاطع‌های کنترل شده توسط چراغ راهنمایی از عرض خیابان توسط همان چراغ‌های راهنمایی کنترل می‌شود و به وضعیت فاز آن‌ها بستگی دارد. به این صورت که همزمان با فاز قرمز چراغ راهنمایی یک مسیر چراغ عابر پیاده به رنگ سبز درآمده و عبور آن‌ها آزاد می‌شود. همین مسئله در زمان فاز سبز چراغ راهنمایی به صورت برعکس اتفاق می‌افتد. به طوری که با سبز شدن چراغ راهنمایی، چراغ عابر پیاده قرمز می‌شود. استفاده از این چراغ موجب می‌شود تا عبور عابرین پیاده با ایمنی بالا صورت گیرد. لازم به ذکر است که چراغ عابر پیاده در زمانی استفاده می‌شود که حجم چرخش به چپ و راست مسیرهای تقاطع پایین باشد، در صورت بالا بودن حجم چرخش به راست و چپ در تقاطع به علت کاهش ایمنی عابرین پیاده از مسیرهای دیگری برای عبور آن‌ها استفاده خواهد شد. در تقاطع‌هایی که از چراغ عابر پیاده استفاده می‌شود تاخیر بیشتری وسایل نقلیه اتفاق خواهد افتاد.

انواع چراغ‌ عابر پیاده در دو رنگ سبز و قرمز وجود دارند.

تنظیم فاز چراغ عابر پیاده به دو صورت زیر امکان‌پذیر است:

  1- تنظیم دستی فاز عابرین پیاده، با استفاده از دستگاهی که مجهز به دکمه است انجام می‌شود. پس از فشردن دکمه، با سپری شدن مدت زمانی معین، چراغ به رنگ سبز درخواهد آمد.

2- در تنظیم خودکار فاز عابر پیاده فاز سبز چراغ در مواقع معینی و یک بار در هر دور ظاهر می‌شود. در صورتی که تردد عابرین پیاده در یک زمان کمتر از مواقع دیگر باشد به صورت دستی می‌توان چراغ عابر پیاده را تنظیم کرده و تاخیر بی مورد وسایل نقلیه را حذف کرد.

علاوه بر انواعی که در بالا گفته شد در دسته‌بندی‌های دیگری چراغ‌ راهنمایی انواع مختلفی خواهد داشت، این دسته بندی‌ها نام به خصوصی ندارند و انواع به طور کلی و جامع بدین صورت است:

چراغ راهنمایی و رانندگی LED

از جمله فراگیرترین انواع چراغ راهنمایی و رانندگی، چراغ راهنمایی LED است که مصرف برق پایینی داشته و در افزایش ایمنی و کنترل ترافیک بسیار موثر است. از آن‌جایی که این نوع چراغ راهنمایی پرتاب نور بسیار بالایی دارد استفاده از آن در مناطق دارای شرایط نامساعد جوی مثل باران، مه و یا باد زیاد، بهترین گزینه است. شایان ذکر است که چراغ راهنمایی LED عمر بسیار بالایی دارد و نیاز به تعویض و تعمیر مداوم آن نیست. از دیگر مزایای این نوع چراغ راهنمایی می‌توان قدرت واکنش سریع آن را ذکر نمود، در هنگام تغییر رنگ بسیار سریع عمل می‌کند و سوانح رانندگی را کاهش می‌دهد.

این چراغ‌ها به علت عمر بالا و مقرون به صرفه بودنشان توجه بسیاری از خریداران را ب خود جلب نموده‌اند .سایر ویژگی‌های چراغ‌های ال ای دی ارائه شده توسط شرکت تجهیزات ترافیک نارون در ادامه مطلب آورده شده است.

چراغ راهنمایی خورشیدی

یکی از انواع چراغ راهنمایی، چراغ راهنمایی سولار یا خورشیدی است که در جهت مصرف صحیح و مبتنی بر استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر توانسته به خوبی در میان تجهیزات ترافیکی خود را جا کند. این چراغ‌ها می‌توانند بدون هرگونه نیازی به منابع برقی و تنها به وسیله نور خورشید، انرژی لازم را جهت ارائه روشنایی دریافت کنند.

این نوع چراغ‌ها که با توجه به صرفه‌جویی بالایی که در مصرف انرژی دارند در سطح وسیعی کاربرد دارند، در انواع مختلفی تولید می‌شوند:

چراغ چشمک زن خورشیدی تک خانه، دو خانه و سه خانه و چراغ راهنمایی سولار تک خانه، دوخانه و سه خانه از انواع این چراغ‌ها هستند. از دیگر مزایای این نوع چراغ‌ها می‌توان به نصب و تعمیر آسان آن‌ها، وزن کم، عدم نیاز به کابل، و عدم اشغال فضای بالا اشاره نمود. با توجه به این مسئله که قیمت چراغ راهنمای خورشیدی در مقایسه با قیمت سایر چراغ های راهنمایی بالاتر است، خرید چراغ راهنمایی خورشیدی و استفاده از آن در سطح اغلب شهرها، علی الخصوص شهرهای کوچک و کم جمعیت بسیار کمتر انجام می‌شود؛ لازم به تذکر است که استفاده این چراغ‌ها در دراز مدت بسیار سودمند خواهد بود.

چراغ راهنمایی خورشیدی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها پرداخته شده‌ایم، از جمله این خصوصیات می‌توان جنس آن‌ها (پلی کربنات درجه 1) که در برابر سرما، گرما، گرد و خاک و … مقاوم است را ذکر کرد. تعمیر و تعویض صفحه سولار آن‌ها آسان است، وزن کمی داشته و حمل و نقل آن‌ها مشکل نیست، چراغ‌های استفاده شده در آن‌ها ال ای دی بوده و همین پرتاب و وضوح نور بالای این چراغ‌ها شده است. سایر خصوصیات در انتهای پست به تفصیل بررسی شد‌ه‌اند.

چراغ راهنمایی چشمک زن

چراغ چشمک زن با کاربرد اخطار به منظور جلوگیری از سرعت بیش از حد خودروها در معابر شهری استفاده می‌شوند. این نوع چراغ راهنمایی به راحتی نصب شده و بلافاصله می‌توان از آن‌ها استفاده نمود. شرکت تجهیزات ترافیک نارون چراغ‌ راهنمایی و رانندگی چشمک‌ زن خود را در انواع مختلف تک خانه، دو خانه و سه خانه با تکنولوژی سولار، برقی و یا لامپی ارائه می‌کند. این چراغ‌ها عمر بالایی داشته و رنگ چشمک زن آن‌ها قابل تغییر است؛ همچنین با توجه به این مسئله که از جنس پلی‌کربنات ساخته می‌شوند، در مقابل نور خورشید و شرایط مختلف جوی مقاوم هستند. در ادامه این پست انواع مختلف چراغ‌های چشمک‌ زن به تفصیل توضیح داده شده‌اند.

چراغ راهنمایی ثانیه شمار

بر اساس عقیده طراح چراغ‌ راهنمایی و رانندگی ثانیه شمار، رانندگان می‌توانند در هنگامی که منتظر سبز شدن چراغ راهنمایی هستند اتومبیل خود را خاموش کنند و این امر تنها در حالتی ممکن است که چراغ راهنمایی مجهز به ثانیه شمار باشد و آن‌ها از زمان دقیق تغییر رنگ چراغ مطلع باشند. خاموش نمودن ماشین در هنگام توقف پشت چراغ راهنمایی می‌تواند به صرفه‌جویی انرژی کمک شایانی کند.

چراغ‌های ترافیکی مناسب برای افراد کور رنگ از آن‌جایی که برخی از افراد ممکن است در دیدن و تشخیص دادن رنگ‌ها مشکل داشته باشند چراغ راهنمایی می‌تواند مشکل‌ساز باشد. بنابراین می‌تواند متناسب با این افراد از چراغ‌هایی استفاده نمود که علاوه بر داشتن رنگ‌های متفاوت از اشکال متفاوتی نیز در درون آن‌ها استفاده شده باشد. این نوع چراغ راهنمایی از جمله چراغ‌های کاربردی برای افراد کور رنگ است.

چراغ راهنمایی Luxofor در این نوع چراغ‌ها که طراحی آن‌ها در روسیه انجام شده است، از نوعی نور استفاده می‌شود که در طول روز که نور طبیعی زیاد است و دید رانندگان کم، شدت رنگ‌ها را بالا می‌برد، به طوری که به راحتی قابل مشاهده باشند. چراغ راهنمایی و رانندگی ساعت شنی این نوع چراغ‌ راهنمایی نشان‌دهنده مدت زمانی است که طول می‌کشد رنگ‌ها تغییر کنند. لازم به ذکر است که استفاده از این چراغ‌ها برای افراد کور رنگ بسیار مشکل ساز است.

خرید چراغ راهنمایی

برای مشاهده انواع چراغ راهنمایی و خرید اینترنتی می توانید به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نموده و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره های داخل سایت تماس حاصل نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا