سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن ترافیک کالا

 

ایده بازی های پرتحرک و خلاقانه برای کودکان در خانه

خرید تاب سرسره پلاستیکی  برای استفاده در مهد کودک ها، منازل، مجتمع های مسکونی و ... که کودکان بتوانند به راحتی با آنها بازی کنند، انتخاب مناسبی است. اما در شرایط قرنطینه دیگر نمی توانیم کودک دلبندمان را به مهد بفرستیم و باید فضای خانه را برای بازی کودک آماده کنیم. اتاق بازی کودکان معمولا از هیجان انگیزترین بخش های خانه به حساب می آید. بچه‌ها عاشق بازی هستند، اما همیشه نمی‌توان محیط وسیعی مثل پارک، شهربازی، مدرسه و … برای کودکان فراهم کرد. لذا در این مطلب تصمیم گرفتیم، چند ایده جذاب بازی در خانه با وسایل ساده را به شما معرفی کنیم تا به راحتی و با کمترین هزینه، اجرای آن‌ها در خانه ممکن باشد  .

شما می‌توانید با این بازی ها که تعدادی از آن ها جز بازی‌های پرتحرک و تعدادی دیگر مربوط به بازی‌های خلاقانه است، توانایی فرزند خود را در منزل به چالش بکشید و ساعت‌ها فرزند خود را سرگرم کنید. اگر شما نیز تجربه بازی هیجان‌انگیز با کودک خود در خانه را دارید، آنزا در قسمت نظرات با کاربران رایاد در میان بگذارید .

هرگز از تاثیر بازی بر یادگیری کودک غافل نشوید. ارتباط بهتر والدین با کودکان، تخلیه انرژی کودک به شکل صحیح، بهبود خواب بچه‌ها در شب و کاهش شب‌بیداری، افزایش خلاقیت و هوش کودکان، بهبود تمرکز و اعتماد به نفس، ایجاد فضایی شاد و سرگرم‌کننده در خانه بدون استفاده از تلفن همراه، افزایش صبر و حوصله کودک، آموزش انجام کار به صورت گروهی، بروز احساسات و انرژی کودک در حین انجام بازی و در یک کلام کمک به رشد جسمی، رفتاری و اجتماعی کودک از مزایای مهم انجام بازی با کودک در خانه است که متاسفانه بسیاری از والدین از آن غافلند. این بازی ها جز سرگرمی هایی هستند که کودک برای آن‌ها نیاز به تحرک زیاد دارد و می‌تواند تا حد زیادی انرژی کودک را تخلیه کند.

بولینگ

یکی از بازی‌های هیجان‌انگیز و مورد علاقه کودکان بازی بولینگ است که به سادگی و با کم ترین زحمت می توان شرایط این بازی را مهیا کرد.

وسایل مورد نیاز برای این بازی

 5الی 10 بطری نوشابه

 2یا 3 توپ پلاستیکی یا پارچه‌ای برای پرتاب

 مشخص کردن مکان با یک نشانگر کوچک (مثل چسب رنگی)

نحوه انجام بازی

 در ابتدای مسیر باید مکان مناسبی برای پرتاب توپ توسط کودکان را انتخاب کنید.

 برای ایجاد فاصله کودک با بطری‌ها یک خط فرضی با چسب یا نوار رنگی بر روی زمین ایجاد کنید.

 برای افزایش هیجان و ذوق کودکان، هر یک از بطری‌ها را رنگ کنید و در مکانی قرار دهید تا خشک شوند.

با سلیقه خود بطری‌ها را بر روی زمین و یا بالای سر هم قرار دهید.

 روند انجام بازی را برای کودک خود توضیح دهید و برای برنده نیز جایزه کوچکی مشخص کنید.

 برنده بازی کسی است که بتواند تمام بطری‌ها را با سه توپ خود بزند.

 در خانه این بازی با توپ کوچک انجام می شود .

دنبال کردن رهبر

یکی از بازی‌های ساده در خانه، مشخص کردن رهبر در خانه است. روند انجام این بازی به این صورت است که ابتدا فردی به عنوان رهبر انتخاب می‌شود و بچه‌های دیگر باید مو به مو کارهای او را مانند پریدن، خندیدن، شکلک در آوردن و … را تقلید کنند و شخصی بازنده است که به اشتباه کاری را انجام دهد. افزایش تحرک و هیجان در کودکان و افزایش اعتماد به نفس و انرژی مثبت در کودکان از مهم ترین مزیت های این بازی به شمار می‌رود.

صندلی بازی موزیکال

اگر تعداد زیادی بچه در اطراف شما هستند و دوست دارید با بازی و آهنگ آن‌ها را سرگرم کنید، می‌توانید از بازی هیجان‌انگیز صندلی بازی استفاده کنید چرا که این بازی مورد استقبال این کودکان قرار خواهد گرفت.

نحوه انجام بازی

برای شروع بازی نیاز به چند صندلی و یک آهنگ شاد دارید.

ابتدا صندلی‌ها را در یک خط راست یا به صورت دایره‌ای کنار هم قرار دهید. (همیشه تعداد صندلی یکی کمتر از تعداد شرکت‌کنندگان است.)

 موزیک را پخش کنید و از بچه‌ها بخواهید دور صندلی‌ها شروع به حرکت کنند.

 با توقف آهنگ باید روی نزدیک‌ترین صندلی بنشینند.

 در آخر کسی بازنده است که صندلی برای نشستن نداشته باشد.

بازنده ها را از بازی حذف کنید و آنقدر این کار را ادامه دهید تا یک نفر باقی بماند و آن یک نفر برنده بازی است.

نکته مهم: این بازی هیجان‌انگیز را شروع کنید ولی توجه داشته باشید بچه‌ها برای نشستن روی صندلی، دوستان خود را به زمین نزنند و اصول اخلاقی زیر پا نرود.

بازی حفظ تعادل

یکی از ایده‌های جذاب بازی با کودک در خانه، بازی حفظ تعادل قاشق بر روی یک خط صاف و راست است. برای انجام این بازی هیجان‌انگیز، ابتدا باید مسیری را بر روی زمین مشخص کنید و از او بخواهید تا قطع شدن آهنگ روی خط راست به صورت لی لی حرکت کند و برنده کسی نیست جز بچه‌ای که تمام مسیر را بدون افتادن طی کرده است.

خرید تجیزات بازی کودکان

ایمن ترافیک کالا به عنوان یکی از فروشگاه های عرضه کننده انواع تاب سرسره کودک و دیگر تجهیزات بازی کودکان، محصولاتی با کیفیت عالی و قیمت مناسب به خریداران ارائه می کند. به منظور انتخاب بهترین تاب سرسره، می توانید از مشاوره های کارشناسان فروش این مرکز بهرمند شوید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

 فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا