سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن ترافیک کالا

 

بررسی استاندارد وسایل ورزشی پارک‌ها  

وسایل ورزشی پارک‌ها10 سالی است که برای توسعه ورزش شهروندی پا به پای مردم شهر، روند توسعه و تکامل را می‌ پیماید که البته تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله همچنان باقی است.

هوای مطبوع این روزها اهالی زیادی را به پارک‌ها می‌کشاند، اهالی که صبح بسیار زود قبل از شروع فعالیت‌ های روزمره خود، وقتی را برای ورزش کردن اختصاص می‌دهند؛ هرچند اندک. بنابراین اگر صبح زود گذرتان به پارک‌ های سطح شهر بیافتد افراد زیادی را می‌بینید که در این مکان‌ ها در حال ورزش و نرمش صبحگاهی هستند. در این میان اما نکته موردتوجه این است که باوجوداینکه در بسیاری از پارک‌ های شهر ابزار و وسایل ورزشی قرار دارد اما افراد بسیار کمی از آن‌ ها استفاده می‌کنند.  ابزار هایی که در سال 84 برای اولین بار پایشان به پارک ‌ها باز شد. اگر سطح زمینی که این وسایل در آن تعبیه ‌شده استاندارد نباشد و یا ماهیت سخت این ابزار ها به‌نوعی باشد که از ملزومات لازم برخوردار نباشد، می‌تواند غیر ایمن و آسیب‌زا باشد.

جنس این وسایل به نحوی طراحی‌ شده ‌اند که در فصل زمستان بسیار سرد هستند و در تابستان بسیار داغ. یا اینکه هیچ بروشوری درباره نحوه استفاده از آن‌ ها در کنار آن‌ ها نصب نشده است و برخی از افراد به‌ ویژه افراد سالمند نا آگاهانه از آن‌ ها استفاده می‌کنند.

برخی نا آگاهی ها در این خصوص می‌تواند اثرات جبران ‌ناپذیری بر استفاده‌ کنندگان آن بگذارد. به‌عنوان‌ مثال اگر سطح زمینی که این وسایل در آن تعبیه‌ شده استاندارد نباشد و یا ماهیت سخت این ابزار ها به ‌نوعی باشد که از ملزومات لازم برخوردار نباشد، می‌تواند غیر ایمن و آسیب‌زا باشد .نسخه واحدی برای استفاده کنندگان وسایل ورزشی پارک ‌ها وجود ندارد.این وسایل باید از جنس پلاستیک و یا مشتقات آن ساخته و یا حالت ارتجاعی داشته باشند تا در صورت برخورد اعضای بدن افراد با آن، مشکلی پیش نیاید.

نمی ‌توان نسخه واحدی هم برای استفاده افراد از این دستگاه ‌ها بپیچید چون هرکدام از افرادی که از این وسایل استفاده می‌کنند، بر اساس سن و یا پیش‌ زمینه بیماری ‌هایی که دارند باید به شکل ‌های متفاوتی از این دستگاه‌ ها استفاده کنند، اما به ‌طورکلی بودن این وسایل در پارک ‌ها رضایت ‌بخش است.

این وسایل مدام باید به ‌روز شده و از جانب کارشناسی مورد بررسی قرار گیرند، چرا که برخی نیاز به‌ جایگزینی داشته و برخی دیگر هم نیاز به تعمیر دارند. گرچه تاکنون گزارشی از مردم و مخاطبان این وسایل ورزشی مبنی

بر به وجود آمدن عارضه‌ ای به دست نرسیده است،

بانوان خواستار استفاده از وسایل ورزشی پارک ها

مشکلات مربوط به این وسایل به همین‌جا ختم نمی‌شود، متأسفانه جا نمایی وسایل ورزشی در پارک‌ ها به نحوی است که خانم‌ ها نمی‌تواند با آرامش خاطر از آن‌ ها استفاده کنند.

نبود شرایط ویژه بانوان برای استفاده، موضوعی است که در گفته ‌های یکی از اعضای شورای شهر هم می‌توان یافت. جا نمایی این وسایل به نحوی است که امنیت اجتماعی بانوان را به خطر می‌اندازد و آن‌ها نمی‌توانند آزادانه در پارک‌ها و فضا های باز با این وسایل ورزش کنند. این‌ها همه در حالی مطرح می‌شود که سالانه مبالغ زیادی برای این وسایل تفریحی‌ورزشی هزینه می‌شود، اما همچنان این وسایل پررنگ و لعاب سرشان خلوت است.

سخن پایانی

فروشگاه ایمن ترافیک کالا شرایطی ایجاد نموده است که بتوانید این لوازم را تهیه نموده و در حیاط منزل، فضای سبز مجتمع مسکونی  و همچنین  باغ و ویلا نصب نمایید. قیمت لوازم ورزشی پارکی چندان بالا نیست و شما با انتخاب اصولی می توانید به درستی ورزش کنید. در صورت نیاز به نصاب و مشاوره در زمنیه خرید لوازم ورزشی می توانید باشماره های داخل سایت تماس بگیرید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا