سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن ترافیک کالا

 

تاثیر مبلمان ساحلی در رضایت‌مندی شهروندان و جذب گردشگران

از جمله مسائل بسیار مهمی که در حوزه مطالعات و جذب گردشگری توجه به آن ضروری می باشد، موضوع مبلمان شهری  است. با توجه به مسائل و مشکلات جامعه امروز، افراد برای گذراندن اوقات فراغت و فرار از مشکلات زندگی، محیط های آرام و دارای مناظر طبیعی را انتخاب می کنند. شهرهای ساحلی برای همه سنین جذابیت دارند. مردم علاقه دارند بعضی از تعطیلات خود را در شهرهای ساحلی به سر  برند. مبلمان ساحلی که یکی از عناصر جذب گردشگر به شمار می رود کمتر مورد توجه برنامه ریزان و طراحان شهری می باشد اشاره کرد.

از طرف دیگر این روند باعث کاهش مهاجرت به مناطق دیگر بوده و می تواند یکی از مقاصد گردشگران داخلی به شمار برود، ولی به دلیل شرایط آب وهوایی گرم و مرطوب و فقر طراحی مبلمان ساحلی با توجه به اقلیم نمی تواند پذیرای گردشگران و شهروندان در برخی از فصول سال وساعات شبانه روز باشد.

تمامی بخش های پیاده راه ساحلی می بایست به راحتی و روشنی، برای تمامی افراد قابل دسترسی باشد. ایجاد ارتباط میان واحدهای مجاور می بایست به صورت آشکار و واضح برای هر چه کم شدن تعارضات میان پیاده و سواره صورت پذیرفته و طراحی شود. مسیرهای پیاده، بخشی لاینفک از یک ساحل شهری است.

خوشبختانه به دلیل زیبایی های بی نظیر دریا، این مسیرها از جذابیت کافی و منحصر وجود تجهیزات مناسب برای افراد استفاده کننده از فضای ساحلی مانند سرویس های بهداشتی، کیوسک های اطلاع رسانی، محل هایی برای نشستن و حتی سایبان های سبک، در ارتقاء کیفیت محیطی مؤثرند.

بدون شک بهبود محیط زیست را نمی توان منحصرا موقوف به حذف آلاینده ها و توسعه خدمات بهداشتی دانست، چرا که ایجاد فضاهای زیبا و دلپذیر و سازماندهی ساختارهای شهری موزون و متناسب، نقش بسیار مهمی در ایجاد روحیه نشاط و شادابی و کاستن از تنش‌های روحی جامعه ایفا می کند. این روزها نقش مبلمان شهری در خدمت رسانی به شهروندان هر شهر بر کسی پوشیده نیست. شاید بتوان گفت هدف غایی یک شهر ایجاد محیطی خلاق و پرورنده برای مردمی است که در آن زندگی می کنند.

اثاثه، تجهیزات یا مبلمان شهری، خیابانی یا فضای باز اصطلاحات رایج این تسهیلات و امکانات هستند. این تسهیلات در انگلستان بیشتر به «مبلمان خیابانی» و در امریکا به «مبلمان همگانی» یا «مبلمان فضای باز» معروف هستند. « اثاثه، جمع اثاث به معنای وسایل و لوازم زندگی است. تجهیزات، جمع تجهیز، در مفهوم آراستن و بسیج کردن و بیشتر به وسایل و ساز و برگ نظامی اطلاق می شود. مبلمان واژه فرانسوی به معنای مجموعه اثاثه و دکوراسیون یک محل است.»رایج ترین ترکیب فوق، «مبلمان شهری» است که می تواند دربردارنده مفاهیم ضمنی نیز باشد. دامنه مفهومی و کاربردی این واژه بسیار گسترده است. مبلمان شهری به مجموعه وسیعی از وسایل، اشیاء، دستگاه‌ها، نمادها، خرده بناها، فضاها و عناصری گفته می شود که چون در شهر و خیابان و در کل، در فضای باز نصب شده اند و استفاده عمومی دارند، به این اصطلاح معروف شده اند.

از جمله عناصری که حس سیالیت آب را به فضا باز میگرداند، معمولاً در حاشیه خود فضاهایی برای نشستن و نظاره کردن را دارد که برای مخاطبین و افرادی که همچنین در حال پیاده روی و یا دویدن هستند، بسیار مطبوع است. همچنین میتوان در همین ارتباط، وجود نیمکت ها و محل های مناسب برای نشستن و لذت بردن از مناظر و چشم اندازهای ساحلی بسیار مهم و الزامیست، زیرا اینگونه تجهیزات، فرصتی را برای آسودن و تعامل اجتماعی را پدید آورده و به خلق فضاهای صمیمی فعالیتی کمک می کند

همچنین، وجود تجهیزات خاص برای افراد سال خورده بسیار ضروریست .در کل، طراحی و توجه به مکان یابی محل های نشستن و استراحت و نیمکت ها اهمیت ویژه ای داشته و می بایست محل های مورد نظر از معیارهایی چون آرامش و آسودگی و امنیت و ایمنی برخوردار باشند. در همین ارتباط و مخصوصاً در محیط هایی که وجود آفتاب به شدت به شکل گیری فعالیت ها و میزان استفاده از پیاده راه ساحلی و پیاده راه های آن تأثیر منفی میگذارد میتوان از وجود سایبان ها و آفتاب گیرهای که در مقابل تأثیرات جوی نامناسب به صورت سدی زیبا و مفید عمل کرده و محیط را از وجود فضاهای دلچسب سایه دار بهره مند میسازند، استفاده کرد.

مبلمان ساحلی و عناصر مکمل فضای ساحل، با هدف تسهیل ایمن سازی، زیباسازی، هدایت وکنترل جریان حرکت، سکون، تفریح، اضطراب، کار و زندگی ایجاد می شود که ما در گذراندن اوقات فراغت خود در سطح ساحل نیازمند این عناصر هستیم. به واسطه این عناصر است که گذران اوقات فراغت را می توان دل انگیزتر سپری کرد.

سخن پایانی

ایمن ترافیک کالا یکی از بزرگترین تولید کننده های انواع مبلمان شهری شرایطی ایجاد نموده است که شما بتوانید بدون واسطهانواع گلدان و نیمکت و دیگر مبلمان شهری را خریداری نمایید. با مقایسه انواع محصولات ما در این سایت می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

مبلمان شهری