سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن ترافیک کالا

 

زنگ خطر بهداشت آبخوری در فصل تابستان

آبخوری از جمله مهمترین انواع مبلمان شهری به شمار می آید. نصب درست و اصولی آبخوری در مکان مناسب آرامش و آسایش شهروندان را فراهم می آورد. در خرید آبخوری  باید به شرایط آب و هوای شهر دقت داشته باشید. اما با ورود به فصل تابستان و افزایش دما، رعایت مسائل بهداشتی سبب می شود که نگرانی های ناشی از ابتلا به بیماری های مخصوص این فصل کاهش یابد. مشکلات روده ای، تب، اسهال و... ناشی از قرار نگرفتن در شرایط بهداشتی است  .

  نوشیدن آب آشامیدنی ناسالم بخصوص در فصل تابستان که به دلیل تشنگی به ناچار در هر منطقه ای و با هر شرایطی از آبخوری ها استفاده می شود، احتمال بروز این بیماری ها را افزایش می دهد اما باید توجه داشت از چه منابع آبی می توان استفاده کرد؟

معمولا در سطح شهر، آبسرد کن های شهری قرار دارد که شهرداری معمولا در ورودی مترو ها و یا در مسیر های پر رفت و آمد قرار داده است. اما میزان بهداشتی بودن این منابع آشامیدنی از مواردی است که باید بدان توجه کرد.  آبسردکن های شهری که در سطح شهر وجود دارند از آنجایی که به طور مستقیم به آب شهری وصل می شوند امکان ورود حشرات ، گرد و غبار  و جانوران کوچک وجود ندارد و کاملاً بهداشتی است اما سایر آبسردکن هایی که در مراکز آموزشی و یا ادارات وجود دارد به دلیل آنکه آب راکد است و مسیرهای خروجی آب بدرستی ضدعفونی نمی شود به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

در این خصوص در کشورهای توسعه‌یافته معمولا مرسوم است که بازدیدهای دوره‌ای و منظمی از این تجهیزات انجام می‌دهند و حتی سازمان‌های نظارت‌کننده‌ای در این رابطه وجود دارد. معمولا از برخی محلول‌ها نیز برای شست‌وشوی مخزن داخلی و مجرای عبور آب در آبسردکن‌ها استفاده می‌شود که بهداشتی نیست.

 به طور کلی، وقتی قدمت این آبسردکن‌ها زیاد می‌شود؛ بالطبع باید رسیدگی‌های بیشتری در مورد آن وجود داشته باشد. نیاز به این رسیدگی‌ها زمانی پررنگ‌تر می‌شود که افراد در معرض خطر مصرف‌کنندگان اصلی از آبسردکن باشند.

آنچه مسلم است تاکنون آمار مشخصی از آب سردکن‌ ها و بررسی کیفیت آب آنها وجود نداشته است و بنابراین نمی‌توان آماری نیز از کسانی که دچار عوارض مصرف آب آلوده از آبسردکن‌ها شده‌اند ارایه داد. اما با ارائه اطلاعات صحیح می توان شهروندان را از استفاده این منابع بازداشت.

همانگونه که گفته شد در برخی خروجی های مترو دستگاه های آبسرد کن وجود دارد که به دلیل اتصال به آب شهری، مشکلات دیگر دستگاه ها را ندارد اما با پدیده دیگری مواجه هستند.

 استفاده ناصحیح از این دستگاه ها، سبب انتقال بیماری های مختلف می شود. نبود لیوان یکبار مصرف در کنار این آبسرد کن ها و یا استفاده از دهان برای نوشیدن آب از جمله موارد خطرناکی است که سبب انتقال عفونت های دهانی می شود. دراین خصوص شهروندان نباید از این روش ناصحیح برای خوردن آب آشامیدنی استفاده کنند و از سوی دیگر دستگاه های نظارتی باید به همه موارد از جمله داشتن لیوان یکبار مصرف در اطراف آبخوری توجه ویژه ای نشان داد.

سخن پایانی

ایمن ترافیک کالابه عنوان تولید کننده انواع مبلمان شهری و آبخوری مجموعه مناسبی از انواع آن را گردآوری نموده است. برای مشاهده مدل ها می توانید به آدرس سایت مراجعه نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا