سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن ترافیک کالا

 

وسایل ورزشی پارک

ورزش را نباید به باشگاه های ورزشی محدود نمود. استفاده از لوازم وزرشی پارکی در پارک ها نیز فرصت خوبی برای متناسب نگه داشتن اندام و همچنین سالم نگه داشتن بدن هستند. خرید وسایل ورزشی پارکی و استفاده از آنها تنها به پارک ها و باشگاه ها محدود نمی شود. می توانید این لوازم را خریداری نموده و در ویلا و مجتمع های مسکونی نصب نمایید. در این مقاله می خواهیم شما را با تاریخچه ورزش بدنسازی در جهان و ایران آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه ورزش بدنسازی درجهان

این ورزش سابقه کهن و قدیمی در جهان دارد.  تاریخچه بدنسازی به پایان قرن 19 برمی‌گردد. در واقع تا قبل از قرن  19ام ورزش بدنسازی وجود خارجی نداشت و کسی این رشته را نمی‌شناخت.تا اینکه فردی به اسم یوجین ساندو آن را پایه گذاری کرد.چیزی که باعث متمایز شدن ساندو از بقیه افراد می‌شد ورزیدگی و قدرت بدنی و عضلاتش بود.در واقع بدنسازی هنر نمایش زیبایی اندام بود.

در آن زمان یونانیان، زیبایی، تناسب اندام و پرورش دادن عضلات و بدن را عاملی برای تمجید انسان‌ها می‌دانستند. بر اساس این ایده ورزش جدید و مدرن وزنه برداری جایگزین روش قدیمی و سنتی بلند کردن سنگ شد. حتی به دلیل محبوبیت ساندو فروش هالتر و دمبل به طور عجیبی افزایش یافت.

دوره اولیه

در آن دوره افراد اغلب قدرت بدنی خود را در غالب مسابقات زورآزمایی و کشتی به نمایش می‌گذاشتند. ساندو بعد از کسب پیروزی های متعدد در مقابل مردان قدرتمند در اروپا به عنوان مرد قدرتمند حرفه‌ای شناخته شد و لقب پدر بدنسازی مدرن را به خود گرفت.وی بعد از شهرتش به آمریکا رفت.در آن زمان در آمریکا هم طرفدارانی برای افزایش قدرت بدنی، پرورش عضلات و ماهیچه ها پیدا شده بود و چیزی که آنها می‌خواستند بدنی شبیه ورزشکاران یونان باستان بود.

 

ساندو اولین مسابقه بدنسازی را  که خودش قضاوت کرد با نام مسابقه بزرگ در HALL ALBERT ROYAL در شهر لندن در تاریخ 14 سپتامبر 1901 میلادی برگزار کرد که مورد توجه تعداد زیادی از ورزشکاران قرار گرفت.در آمریکا هم اولین مسابقه بزرگ بدنسازی در شانزدهم ژانویه 1904 میلادی در GARDEN SQUARE MADISON در شهر نیویورک برگزار شد. فردی به نام ال تره لوآرد برنده این مسابقه بود که لقب خوش اندام ترین مرد جهان را کسب کرد.

در اوایل قرن بیستم، چارلز اتلس و برناد مک به ترویج و توسعه بدنسازی در سراسر جهان پرداختند. یکی از دیگر پیشگامان بدنسازی در آمریکا اسووبودا بود، به طوری که چارلز اتلس تمام دانسته‌ها و پیشرفت‌های خود را به خاطر وجود چنین شخصی می‌دانست.

دوره رشد و شکوفایی

با این وجود پرورش اندام رشته‌ای بود که بسیاری از افراد شناختی از آن نداشتند و قهرمانان برای عموم مردم گمنام بودند تا اینکه فردی به نام استیو ریوز پا به عرصه گذاشت.ورزشکاران این رشته شروع به آموزش و یادگیری مطالبی در مورد آناتومی بدن و پتانسیل فیزیکی بدن کردند.

با آغاز جنگ جهانی دوم تمایل مردان برای بزرگ و حجم دار کردن بدن هایشان افزایش یافت. همین امر سبب وقوع پیشرفت در تجهیزات و تکنیک‌های ورزشی شد.

از بزرگان این دوره می‌توان به استیو ریوز، رگ پار، جان گریمک، لاری اسکات، بیل پرل و اروین”زابو”کوزوسکی اشاره کرد.

در این دوره فرانک زین با شکست دادن شوارزنگر کسی که لقب‌ها و عنوان‌هایش او را به ورزشکار برتر اروپا معروف کرده بود، نشان داد با اینکه 27 کیلوگرم از شوارزنگر سبک‌تر است غول پیکری ملاک قهرمانی در پرورش اندام نمی‌باشد.

در این راه سازمان‌ها و کمیته‌های مختلفی با نام‌های گوناگون جهت حمایت از بدنسازان شکل گرفت که برخی از آنها منحل شد. به دلیل افزایش محبوبیت اتحادیه ورزش آماتور AAU، علاوه بر مسابقات وزنه برداری که قبلاً در این نهاد برگزار می‌شد مسابقات بدنسازی هم در این نهاد پایه ریزی شد. اما چون این نهاد تنها به بدنسازان آماتور اجازه رقابت می‌داد بعد از مدتی موج نارضایتی در میان اکثر بدنسازان به راه افتاد. همین مسئله سبب شد تا برادران ویدر به فکر برپایی فدراسیونی مختصص بدنسازان بفتند. آنها فدراسیون جهانی بدنسازی و تناسب اندام (IFBB) را تأسیس کردند. همچنین مسابقه‌ای تحت عنوان آقای آمریکا IFBB را برگزار کردند که همه‌ی ورزشکاران حرفه‌ای می‌توانستند در آن شرکت کنند.

سازمان دیگری در سال 1950 با نام انجمن ملی بدنسازان آماتور (NABBA)، جهت برگزاری مسابقه آقای جهان NABBA در بریتانیا روی کار آمد.از جمله مسابقات مهم دیگری که در این دوره به وجود آمد مستر المپیاد بود.در ابتدا این مسابقات برای مردان برگزار می‌شد، اما بعدها میس المپیا (بانوی المپیا) برای بانوان هم راه اندزی شد.

در آن زمان به دلیل وجود IFBB، AAU  ناچار به عقب نشینی شد. رئیس کمیته AAU به دلیل برکناری از ریاست اقدام به تأسیس کمیته ملی بدنسازی (NPC) نمود. امروزه این کمیته در ایالت متحده آمریکا موفق و شناخته شده می‌باشد .WBF از جمله سازمان‌های جدید با نام فدراسیون جهانی بدنسازی بود که بعد از مدتی منحل شد.

تاریخچه ورزش بدنسازی در ایران

با توجه به سابقه قدیمی این ورزش، تا قبل از سال 1300 در ایران نامی از ورزش پرورش اندام وجود نداشت. با اینکه ورزشکاران و پهلوانان باستانی که در داخل گود تمرین می‌کردند و وزنه های سنگین بلند می‌کردند دارای هیکل های ورزیده و اندام‌های قابل توجهی بودند اما هیچ مسابقه و رقابتی برای پروزش اندام وجود نداشت. سال 1322 باشگاه نیرو راستی توسط منوچهر مهران تاسیس شد و سال 1324 اولین مسابقات پرورش اندام در خیابان لاله زار برگزار شد.البته در 4 سال ابتدایی مسابقات به صورت جدی برگزار نمی‌شدند. بعدها مسابقات بیشتری در تهران و شهرستان برگزار شد و بعد ازآن هم منجر به شرکت در مسابقات جهانی شد.

هرچند که امروزه نیز هنوز برخی معتقدند که بدنسازی یک رشته ورزشی نمی‌باشد، زیرا فاقد تلاش‌های ورزشی در رقابت‌ها می‌باشد. همچنین برخی باور غلطی دارند که بدنسازان استروئید آنالوبیک که مصرفش در المپیک ممنوع است استفاده می‌کنند. اما در مقابل طرفداران بدنسازی می‌گویند که حتی مسابقات فیگور بدنسازی هم نیاز به مهارت و آمادگی بدنی دارد.تلاش‌های IFBB هم برای گرفتن مجوز ورود رشته بدنسازی به مسابقات المپیک مستمر ثمر نبوده است.

خرید وسایل ورزشی پارکی

فروشگاه ایمن ترافیک کالا شرایطی ایجاد نموده است که بتوانید این لوازم را تهیه نموده و در حیاط منزل، فضای سبز مجتمع مسکونی  و همچنین  باغ و ویلا نصب نمایید. قیمت لوازم ورزشی پارکی چندان بالا نیست و شما با انتخاب اصولی می توانید به درستی ورزش کنید. در صورت نیاز به نصاب و مشاوره در زمنیه خرید لوازم ورزشی می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

 لوازم ورزشی