سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن ترافیک کالا

 

طراحی های خلاقانه آبخوری شهری

آبخوری ها یکی از اجزاء به شدت کاربردی مبلمان شهری هستند. خرید آبخوری شهری  و نصب آن در مکان مناسب از اهمیت بسزایی برخوردار است. گرچه با همه گیر شدن استفاده از بطری های آب معدنی و آب نوشیدنی حضور آن ها در شهر کمرنگ شده اما همچنان نیازشان احساس می شود. ترکیب شیر آتش نشانی و آبخوری ایده ای خلاقانه و رو به گسترش برای رفع این نیاز است  .  در این مقاله میخواهیم طراحی های خلاقانه ی آبخوری شهری در شهر های مختلف جهان را خدمت شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

طراحی خلاقانه آبخوری در نیویورک

نیویورک یکی از کلان شهرهایی است که با وجود جمعیت زیاد، نیازهای مردم شهر را به خوبی برآورده می کند به همین دلیل مردم این شهر به خلاقیت و نوآوری عادت کرده اند و در عین حال توجه به محیط زیست و صرفه جویی در آب را فراموش نمی کنند

در حالی که شهر نیویورک یکی از 5 شهر جهان است که به علت بالا بودن کیفیت آب آشامیدنی نیازی به تصفیه آب ندارد با این حال بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که در سطح شهر آب های تصفیه ‌شده داخل بطری های پلاستیکی را بنوشند. طراحان نیویورکی در دو شرکت  Swine و Ooze در سال 2018 پروژه خلاقانه ای به نام Public Hydrant New را راه اندازی کردند که شیرهای آب آتشنشانی را به شیرهای آب آشامیدنی در سراسر شهر متصل کنند و به عنوان آبخوری از آنها استفاده کنند.

آنها این پروژه را در واکنش به یک برنامه تحقیقاتی آب که توسط مرکز خلاق بروکلین A/D/O سازماندهی شده ‌بود، اجرا کردند. هدف از این طرح پیدا کردن پاسخی برای مسئله کمبود آب در جهان و همچنین ایجاد رابطه بیشتر مردم با مبحث آب و صرفه جویی است.

شیر آتش نشانی یا آبخوری؟

استفاده از شیرهای آتش نشانی به عنوان آبخوری یکی از خلاقانه ترین ایده هایی است که در مبلمان شهری به کار گرفته شده. هدف از این ایده این بوده است که آب در مسافت های نسبتا کوتاه و قابل قبولی در دسترس شهروندان و حیوانات شهری و خانگی باشد. بر همین اساس در پروژه Public Hydrant New شیرهای آتش‌نشانی (Hydrant) را در سه مدل استفاده کرده اند.

انواع مدل های ترکیب شیر آبخوری با شیر آتش نشانی

نمونه اول این آبخوری دارای چهار ظرف کوچک در ارتفاع های مختلف است که به بزرگسالان، کودکان، سگ ها و پرندگان اجازه نوشیدن آب آشامیدنی را می دهد. این سیستم در سه طبقه طراحی شده که به وسیله یک لوله عمودی به هم متصل هستند. پایین ترین کاسه که نزدیک به زمین است برای سگ ها و دیگر حیوانات شهری در نظر گرفته شده و دو کاسه وسط برای انسان ها طراحی شده و بالاترین کاسه برای حمام کردن پرندگان نصب شده است.

مدل دوم این ایستگاه های آبخوری مخصوص پر کردن بطری آب ورزشکاران است که در فضای عمومی در دسترس است. به این صورت که لوله ای منحنی شکل همانند شیر آب به یک دستگیره بلند متصل است که آن دستگیره، جریان آبی که از منبع آب بیرون می آید را کنترل می کند.

و اما مدل سوم این سیستم همانند آبپاش و یا فواره عمل می کند یعنی آب را به سمت بالا هدایت می کند تا محیط اطراف را خنک نگه دارد و یک منطقه بازی برای کودکان ایجاد شود. هر سه مدل این آبخوری ها به صورتی طراحی شده اند که دارای شیرهای کنترل کننده هستند به این معنی که تا زمانی که از آنها استفاده نمی شود، به وسیله این شیرها از هدر رفتن آب جلوگیری می شود و همچنین افراد می توانند جریان و شدت آن را کنترل کنند.

طراحی خلاقانه آبخوری در سوئیس

نمونه دیگر از طراحی های خلاقانه آبخوری شهری با ترکیب شیر آتشنشانی را در سوئیس می توان یافت. ناسیسی (Nassisi) یک دانشجوی خلاق طراحی صنعتی این آبخوری را طراحی کرده است. او در پی راهکاری برای پاسخ همزمان نیاز به آب توسط انسان و حیوانات شهری بود و همچنین پرکردن قمقمه های آب را هم که در شیرهای فشاری و فواره ای ممکن نبود میسر کند.

ناسیسی که دانشجوی دانشکده هنر کالج لوزان (ÉCAL) است به یک منبع آب و آبخوری جدیدی فکر می کرد که هم جذاب باشد و هم از زیرساخت های موجود در شهر بهره ببرد.

او در تحقیقاتی که انجام داد متوجه ‌شد که در سوئیس شیرهای آتشنشانی متصل به آب زلال و آشامیدنی هستند و می‌توانست این شیرها را در هر گوشه ای از خیابان پیدا کند به همین دلیل پروژه خود را آغاز کرد.

ناسیسی و تیم اش در طول نمونه برداری هایی که انجام دادند، متوجه شدند که شیرهای آتشنشانی به راحتی برداشته می شوند، بدون اینکه که نیاز به تخریب سطح زمین و سنگفرش ها باشد. او همچنین متوجه شد شیرهای آتش نشانی آبی رنگ کمی پیچیده تر از قرمز رنگ ها هستند و ساختاری پیچیده دارند اما این ساختار پیچیده در زیر سطح خیابان پنهان است.

در طراحی او سیستمی جدید جایگزین شیر آتشنشانی شد. در این سیستم دارای دو آبریز و یک کلید دو طرفه است که به شهروندان اجازه می‌دهد یک شیر آب را برای مصرف انسان و طرف دیگر را برای پر کردن کاسه ای که مخصوص آشامیدن آب برای حیوانات و سگ ها است فعال کنند.

طراح این آبخوری، کاربرد اصلی این شیرها را فراموش نکرده است و بر روی این سیستم، خروجی دیگری نیز طراحی کرده است که نقش اولیه خود را حفظ کرده و به عنوان شیر آتش نشانی مورد استفاده قرار می گیرد. مأموران آتشنشانی در صورت لزوم می‌توانند از آن‌ استفاده کنند. این شیر آب آشامیدنی تنها یک نمونه اولیه است ناسیسی امیدوار است دیگر شیرهای آتش نشانی در شهرهای دیگر هم به این صورت کاربردی تر شوند.

خرید آبخوری

ایمن ترافیک کالا به عنوان تولید کننده انواع مبلمان شهری و آبخوری مجموعه مناسبی از انواع آن را گردآوری نموده است. برای مشاهده مدل ها می توانید به آدرس سایت مراجعه نمایید.

نصاب یاب