سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن ترافیک کالا

 

آبخوری در مبلمان شهری ( آبخوری و نقش آن در مبلمان شهری )

آبخوری دسته ی دیگری از المان های مبلمان شهری میباشد. آبخوری  از جمله المانهای مبلمان شهری است که در تمامی پارک ها و فضاهای عمومی بسیار کاربردی است و در طراحی ها حتما باید مدنظر قرار گیرد.

منابع آبی رایگان در فضاهای عمومی، که در طول تاریخ توسط خیرین یا خود شهرداری ها تأمین می شدند، یکی از گام های عمده پیشرونده به سوی تمدن بوده اند. این منابع آبی که در فضاهای شهری بیشتر به شکل آبخوری دیده می شوند امروزه، با وجود چالش های متعدد بهداشتی، هنوز یک عنصر مهم در فضاهای شهری سالم به شمار می روند. آب آشامیدنی سالم و پاک که از طریق این آبخوری ها در مکان های عمومی ارائه می شود جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های شیرین می باشد. همچنین وابستگی به بطری های پلاستیکی که برای سلامتی محیط زیست مضرند را کاهش می دهد و موجب صرفه جویی پول افراد می گردد. بنابراین، جانمایی و مکانیابی مناسب این تسهیلات در فضاهای شهری، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است

لزوم هارمونی آبخوری با دیگر  عناصر مبلمان شهری بسیار حایز اهمیت میباشد.ترجیحا نوع متریال و شکل ظاهری آبخوری باید هماهنگبا دیگر عناصر شهری مانند نیمکت و سطل زباله باشد.در مورد آبخوری جانمایی همچون دیگر عناصر مبلمان شهری بسیار حایز اهمیت میباشد. نکات و مسایلفنی بسیاری در جانمایی آبخوری دخیل میباشد .از جمله مسایل مهم در جانمایی آبخوری کاربرد آن میباشد. یعنی این عنصر مبلمان شهری باید در محلی جانمایی شود که بیشتریت دسترسی عمومی را دارا باشد.

 علاوه بر آن ترجیحا در جا نمایی آبخوری باید محل بازی کودکان در نظر گرفته شود زیرا کودکان بیشترین کاربرانآبخوری در پارک ها هستند.علاوه بر بیشترین دسترسی در جانمایی سهولت در دسترسی هم باید مد نظر قرار بگیرد.همچنین آنچه که در جانمایی آبخوری باید در نظر گرفته شود محل قرار گرفتن این المان به صورتی باشد که در مسیر عبوری سواره رو و پیادهرو در پارک ها نباشد.

نقش آبخوری در مبلمان شهری

ترجیحا آبخوری باید از سطل زباله فاصله مناسبی داشته باشد و قرار دادن نیمکت در نزدیکی آبخوری پارکی چندان مناسب نمیباشد.از نظر فنی در جانمایی آبخوری باید مسایل مهمی مدنظر قرار داده شود  که عبارتند از:

حتما اطراف آبخوری باید دارای حریم آزاد باشد تا نفرات به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

حتما محل نصب آبخوری باید طوری در نظر گرفته شود تا زهکش آب به خوبی صورت بگیرد.

جهت زهکشی آب آبخوری میتوان محل نصب آبخوری را طوری لحاظ کرد که نزدیک جوی یا باغچه باشد.

ترجیحا محل نصب آبخوری باید دارای کف پوش باشد و در محیط های خاکی نصب آبخوری چندان مناسب نمیباشد.

سخن پایانی

فروشگاه نصاب یاب فروش و نصب انواع مبلمان شهری و فروش تجهیزات پارکی را به عهده دارد. برای خرید انواع آبخوری پارکی و دیگر امکانات پارکی و انواع مبلمان شهری اعم از نیمکت پارک، تاب سرسره فلزی، تاب سرسره پلاستیکی و گلدان شهری به سایت نصاب یاب  مراجعه نمایید.

آبخوری